Thursday, April 9, 2009

Yuccanin hazin oykusu





Evvel zaman icinde bana hukmeden bir komutan vardi. Gel derdi gelirdim, git derdi giderdim. Bugun hava cok guzel ben kapali mekanda oturamam derdi, en guzel acik mekana gotururdum. Mangoda indirim var, sen iceride otur bekle derdi, magazanin ortasindaki koca kanepede benimle ayni kaderi paylasan zavallilarla beklesirdim.

Bir gun komutan is degistirdi. Ben de yeni isi hayirli olsun diye su yanda gordugunuz devasa agaci gonderdim. Ismi Yucca imis. Komutanin hosuna gitti ama kizdi biraz da. Getiren cocugu iceri salmamislar, o da kendi tasimis yukari koca acagi.

Aylar sonra komutanin yeni isyerinin baska bir yere tasinacagi tuttu. Yeni yer cok teknolojik filan oldugundan calisanlarin ciceklerine agaclarin izin yokmus. Komutan odunc olarak verdi Yuccasini bana. Ben de isyerinde masamin yanina yerlestirdim.

Sonra komutanla ayrildik. Komutan da ayrilmamizdan 6-7 ay sonra baska garnizona gitti zaten.

Lehman Brothers batti, AIG kurtarildi. Dolar 1,8 oldu. Hamdolsun kriz Tayyibi teget gecti. Filan derken... Yucca bugun bizim eve geldi.

5 comments:

  1. İstanbul film festivali reklamını hatırlatsa da hoşuma gitti...
    melontheroad

    ReplyDelete
  2. Gremlinler 2'de vardı benzer bir mevzu.

    ReplyDelete
  3. bana da osman hamdi'nin hikayesini hatırlattı, ne alakaysa :)

    ReplyDelete
  4. Bayram diil, seyran diil, yucca eve niye geldi???

    ReplyDelete
  5. hiçbir ümit beslemeden o yucca'nın artık hep sen de kalcağını kabul edince olay çözülüyor...

    yoksa iki yıl boyunca senın yucca hala yeşil duruyorken onca yol tepip komutanın karargahına bir bahaneyle gittiğinde evleneceğini duyuyorsun; üzüldüğün şey yucca'nın sahibinin evlenmesi mi yoksa yucca diye birşeyin onun hafızasında kalmamış olmasımı yoksa senın hala yucca'yı yeşil tutmak için çabalamış olman mı anlayamıyorsun...
    hem ne demiş nietzsche " ümit, işkenceyi uzatır" acabalarla avunup yucca 'yı yeşertmeye çalışmamanı tavsiye ederim...

    tecrübeyle sabittir...

    ReplyDelete