Thursday, April 16, 2009

ev arayana sözlük


ev arıyorum a dostlar. ne zor işmiş. emlakçıya kaptırdığın eliniz, kol ve bacak olarak yine emlakçıya geri dönüyor. neyse ki internet var da bazı evleri resimlerinden bakıp eleyebiliyorsunuz. ama kesin bir kural var ki fotoğraf her şeyi olduğundan büyük gösteriyor (hımm aklımda bulunsun bu). bu ilanları inceleye inceleye ayrı bir dil olduğunu fark ettim. ilanlardaki standart kelimelerden bir sözlük yazmadan da olmaz dedim:

sirin: ev diyoruz ama aslinda degil. hepsini birlestirsen normal bir evin banyosundan hallice olacak. ama biz duvarlari kevaşe lilasına boyadik. alcidan zeki muren tarzi ışık aplikleri yaptik. ortaokul ogrencisi bir kizin zevkine uygun hale getirdik. zaten sirin derken de sevimli manasinda degil sirinler koyundeki evleri kast ettik ilham kaynagi olarak.

kutu gibi: bilinen mantik sinirlari dahilinde ancak kopek kulubesi olarak adlandirilabilecek bu mezbeleyi sana ev olarak itelemek niyetindeyiz. hazir misin. kasma fazla kasma

sipsirin kutu gibi: run forest run

keyifli bir daire: şimdi ev o kadar silik ki uygun sıfat bulamadık. şirin desek değil, kutu desek yanlış anlayacaksın. ya balkonunda yarı yıkık bir mangal çakması barbekü vardır, ya da balkondan sarkınca 1 cm2 büyüklüğünde bir leke olarak deniz görülebiliyordur. daha büyük ne keyif olabilir ki?

kaçırılmayacak fırsat: ev elimizde patladı

bakım istemez: 1 kat boya var duvarda, mutfağa da 3. sınıf mdf dolap koyduk. fiyatı ikiye katladık. adam olana çok bile bu bakım.

okasyon: koseyi donunce meshur bir cami/okul/avm var ve bu sana 50bin papele malolacak ahbap. ayrica o koca kicin zenci ve yere cok yakin

yatirima uygun: simdi bu iki farli durumda kullaniliyor.
  1. it baglasan kimlik bunalimina girer. konut basligi altina koyduk tamamen terbiyesizligimizden. eve son çivi cakildigi sene ahu tugba karda donuyodu da kayak hocasi ciplak soyup karla ovmustu, sonra agzindan opmustu, bildin mi o filmi. hah iste onun cekildigi sene. banyo testere 6'nın seti olarak çekinmeden kullanılabilir, mutfak duvarlarında paleontolojik çağdan kalma çok kıymetli duvar resimleri var, mamut kovalayan adamlar falan. oyle gostermelik temel atma torenleriyle duzelmez bu ev agir sanayi hamlesine girismen lazim.
  2. içerde bir kiracı var, çirkef sıçratmadığı kimse kalmadı. biz şirretinden kaçıyoruz sıra sende. artık vurur musun vurdurur musun tamamen senin cinai yeteneklerine kalmış.

bir de ev alma spor ayakkabi al. o kadar cok yurudum ki su son birkaç gunde ayaklarım dile geldi küfür ediyor. bir de ustune benim gibi yokuslu bir semt sectiyseniz ebenizin hiç tanışmadığınız uzuvlarıyla muserref olmaya hazir olun. hele hele butceniz trilyorlar icermiyor ama oyle giris katinda oturmam snoblugundan da odun vermiyorsaniz, cezaniz uc tane asansorsuz 5. kat daireyi ust uste gezmek. toşbillere yan bastiniz.

ozet olarak henuz istedigim daireyi bulamadim ama baldirlarimin yaptigi fazla mesai sayesinde bir elmanin iki yarisi gibi dipdiri bir kicim oldu. sipsirin.


4 comments:

  1. emlakçı gezinmek diye bir şey kaldı mı ki? sahibinden.com ya da hürriyet emlak yetmiyo mu?

    bi de, ne bu moda oldu taşınmak valla.. spor salonu out, taşınırken form tutmak in.

    ReplyDelete
  2. Yeşillikler içinde: Girişin iki alt katı, karanlık ve daral bir ev ama önünde iki tane tozlu ağaç var seyirlik.

    Kupon daire: Kutu gibi de olabilir ama müştemilata daha yakın bir kutudan bahsediyoruz.

    140m2: Brüt 110 m2. İddia edilem m2'den en az %20 düşmelisiniz.

    ReplyDelete
  3. :) özellikle yeşillikler içinde o kadar doğru ki :)

    kip onlar iyi de görmeden de olmuyo. bi de ordaki fiyatlar şişirme olduğu için yüz yüze "kaça olur hemşerim" muhabbeti lazım.

    ReplyDelete
  4. Şımarık, Bilmiş, Ukala!April 22, 2009 at 2:23 PM

    Neveser Taşdelen Konakları...

    Taşı delmeden güzel bir ev sahibi olmak isteyenlere.... Hakkaten, üniversiteden bi arkadaşa branç davetine diye gittim, araştırmamı da yaptım. Fiyatı da makul, yeni yapılacak Üsküdar metro hattı üstünde...

    Heee, adres tarifi: "IKEA'ya sadece 10km".... Böyle en yakın alışveriş merkezine N km olarak tarif edilen mesafe aynı zamanda en yakın bakkala varıp ekmek almak için harcanması gereken süreyi de gösterir.

    Medeniyet (including but not limited to popüler okullar, ciddi hastaneler, iş merkezleri, Çapa marka eğlence mekanları) ile arasında da bir 40 - 60 kilometre var diyin :)

    ReplyDelete